نبات زعفرانی شهدبهار و شیر گرم

خواص بی نظیر زعفران و شیر

بهترین نوشیدنی شب های زمستان

نبات زعفرانی شهد بهار محلول در چای گرم ایرانی بهترین گزینه برای ذایقه ی ما ایرانیان است.علاوه بر خاصیت فوق العاده ی زعفران و ترکیب بی نظیر آن با نوشیدنی های گرم در فضای سرد می باشد.
حتی ترکیب نبات زعفرانی شهدبهار با شیر گرم هم برای بزرگسالان هم کودکان بسیار مفید و ارام بخش می باشد.زعفران در اصل یک نوشیدنی هندی است که به آن کسار (Kesar) که به معنای زعفران است، می‌گویند. این نوشیدنی از ترکیب زعفران دم‌کرده با شیر، شکر و عسل یا شربت افرا تهیه می‌شود. برخلاف باور رایج که نوشیدن زعفران را در بارداری منع می‌کنند، این نوشیدنی در هند برای زنان باردار هم توصیه می‌شود.

شیر زعفران چیست؟

شیر زعفران همان‌طور که از نام آن پیداست، یک نوشیدنی گرم (که می‌تواند به‌صورت سرد هم سرو شود) و غلیظ بر پایه شیر است که با طعم و رنگ زعفران، غنی می‌شود. شیر زعفران را هم می‌توان با شکر یا عسل شیرین کرد و هم می‌توان بدون شیرین کردن آن نوشید. همچنین می‌توان داخل آن کمی پودر مغز بادام‌زمینی، هل، پسته، بادام هندی یا خرما ریخت و به‌شکل معجون شیر زعفران سرو کرد. با افزودن هر یک از این موارد به شیر زعفران، می‌توانید طعم نوشیدنی خود را دلچسب‌تر کنید.

مزایای شیر و زعفران :

محافظت در برابر تب و سرماخوردگی: زعفران، ماده‌ای مقوی و موثر برای درمان سرماخوردگی و تب و انفولانزا است . گفته شده است که اگر یک پارچه یا حوله را به مخلوط شیر زعفران آغشته کرده و روی پیشانی قرار دهید، تب و سرماخوردگی شما را به‌سرعت بهبود می‌بخشد.

تقویت حافظه: یک لیوان شیر زعفران می‌تواند به تقویت حافظه ما کمک کند. این راز در عصاره زعفران نهفته است که در درمان نقص ذهنی مربوط به سن و تقویت حافظه مفید است. همچنین نمی توان تاثیر بسیار شگفت انگیز شیر زعفران را نادیده گرفت که می‌تواند با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در بخش هیپوکامپوس مغز، مهارت‌های یادگیری و حافظه‌ای را هم افزایش دهد.

تسکین دردهای قاعدگی: از زمان‌های گذشته، به دختران و زنانی که به گرفتگی‌ها و دل‌دردهای قاعدگی دچار می‌شدند، پیشنهاد می‌شد که مواد غذایی با طبع گرم مصرف کنند تا دردهای آن‌ها تسکین یابد. شیر زعفرانی به خواص ضدالتهابی خود معروف است و به‌عنوان یکی از معجون‌های گرم و تسکین‌دهنده شناخته می‌شود که خانم‌ها می‌توانند برای تسکین دردهای قاعدگی مصرف کنند.

درمان بی‌خوابی: زعفران حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند کروسین، سافرانال و پیکروکروسین است که می‌توانند مشکلات سلامتی شما را بهبود بخشند. زمانی که زعفران به چای یا شیر اضافه می‌شود، می‌تواند به درمان بی‌خوابی کمک کند. زعفران همچنین غنی از منگنز است که به دلیل خواص آرام‌بخش ملایم خود، به تحریک خواب کمک می‌کند.

کمک به درمان آسم و آلرژی: یک لیوان شیر زعفران به دلیل خواص ضدالتهابی خود می‌تواند به تسکین دردهای مفصلی، آسم و چند آلرژی ملایم مربوط به هوا کمک کند.

کمک به بارداری: گفته شده است که پروتئین موجود در شیر زعفران باعث جنبش بیشتر اسپرم‌ها شده و باعث بالارفتن احتمال باروری در خانم‌ها می‌شود. همچنین در برخی افسانه‌ها گفته‌اند که مصرف شیر زعفرانی هنگام بارداری باعث روشن شدن پوست کودک می‌شود که البته این موضوع باور غلطی است، اما می‌تواند به‌عنوان یک شل‌کننده عضلات برای فرد باردار عمل کرده و گرمای کافی به بدن او برساند.

با توجه به تمامی این خواص بی نظیر قابل در دسترس بودن زعفران در هر مکان و مهمانی شاید میسر نباشد اما نبات چوبی زعفرانی شهدبهار این امکان را فراهم کرده است تا بتوانیم براحتی این ترکیب بی نظیر را مصرف کنیم .