انواع نبات

۱-نبـات چوبی

نبـات چوبی که چند سالی است وارد عرصه ی تولید شده است. نباتی است که  بلورهای نبـات به دور یک چوب تشکیل می‌شود . وجود چوب علاوه بر بهداشتی  بودن آن سهولت در مصرف را به همراه دارد.

نبات چوبی  به واسطه طراح کاربردی ان قابلیت استفاده در  منازل ، هتل ها ، کافی شاپ و رستوران ها و… دارد و با استقبال  روبرو شده است . و نداشتن تماس مستقیم با دست بسیار مناسب مصارف فروشگاهی میباشد.

۲- نبـات شاخه

نبات شاخه با تشکیل بلورهای نبات در اطراف نخ پنبه ای  تشکیل می شود. این همان نباتی است که حافظ از آن به شاخه نبات یاد می کند.این نبـات در دو طعم سفید و زعفرانی تولید می شود.

۳ -نبـات تخته یا تخته نبـات

نبـاتی است که در کف و جداره  قالب های نبـات شاخه و چوبی  تشکیل می شود.چون نخ  یا چوب درکف قرار ندارد بصورت تخته نبـات شکل میگیرد که بالطبع پر شیره  و پر زعفران است. نبـات تخت قدیمی ترین نوع شناخته شده ی نبات ایرانی است.

 

۴- نگین نبـات

نبـات هایی که در حین بسته بندی خرد می شوند و هیچ تفاوتی از لحاظ طعم و خاصیت  با انواع دیگر نبـات ها ندارد. بدلیل سهولت مصرف ، در خانه های ایرانی بیشترین نوع  نبات مصرفی است.

۵-خاکه یا ریزه نبـات

این نبـات کمی درشت تر از شکر بوده که امروزه بواسطه تکنولوژی های جدید بصورت ساشه و تک نفره بسته بندی و عرضه می گردد. مصرف این نوع نبـات در قهوه خانه نیز مورد استقبال قرار گرفته است.