اثر نوشیدنی های گیاهی و نبات زعفرانی بر آلودگی هوا

استفاده از نبات زعفرانی شهد بهار در هوای آلوده ی این روزها

سموم ناشی از این آلودگی ها می توانند باعث ایجاد بیماری های قلبی، عروقی، آسم و مشکلات تنفسی فراوان شوند. از این رو، مصرف برخی میوه ها و سبزیجات سالم و سم‌زدا بهترین روش برای پیشگیری از آسیب های ناشی از سموم در بدن است.
بهتر است مصرف مایعاتی را مورد توجه قرار دهید که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند تا مانع از فعالیت رادیکال‌های آزاد و تخریب سلول‌ها شود. میوه و سبزیجات نیز علاوه بر اینکه در دسته مایعات قرار دارند آنتی‌اکسیدان بالایی داشته و فیبر موجود در آن ها سبب خروج آلاینده‌ها از بدن می‌شود. بعد از میوه و سبزیجات غلات کامل و حبوبات این خاصیت را داشته و سبب دفع آلاینده‌ها از بدن می‌شود. ماهی نیز بدن را پاکسازی کرده و به دلیل اینکه حاوی امگا‌ ۳، سلنیوم، ید، روی،‌ آهن و منیزیم است، جهت کاهش تأثیر آلاینده‌ها بر بدن مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

دم نوش زنجبیل و نبات زعفرانی شهد بهار

زنجبیل خاصیت ضد التهاب دارد و اگر آن را روی پوست قرار دهید، موجب تحریک جریان خون شده و سوزش را تسکین می دهد. از آن جا که موجب تشدید تعرق بدن و دفع میکروب ها می شود، از زنجبیل برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می گردد.
وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در آب لیمو ترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی ها تقویت می کند. بنابراین با استفاده از این چای می توانید بدن را سم‌زدایی کنید.با این نوشیدنی‌ها بدنتان را مقابل آلودگی هوا بیمه کنید
وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در آب لیمو ترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی ها تقویت می کند.
وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در آب لیمو ترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی ها تقویت می کند.
ترکیب این نوع دم نوش هاچه گرم و چه سرد با نبات زعفرانی شهد بهار ، در هوای آلوده ی این روزها بسیار ارامش بخش و پاساز بدن می باشد.

چای سبز و نبات زعفرانی شهد بهار
چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و قدرتمندی است که می‌توانند به‌شدت باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن شوند. مصرف یک تا دو فنجان چای سبز در روزهای آلوده و غبار‌آلود می‌تواند به دفع سریع‌تر سموم از بدن کمک کند و باعث بهبودی در عملکرد سیستم گوارشی شود. شما می‌توانید در روزهای غبار‌آلود دو فنجان چای سبز در وعده صبح و عصر مصرف کنید. برای تهیه هر فنجان چای سبز باید یک قاشق چای‌خوری از آن را با یک فنجان آب گرم (۸۰ درجه سانتی‌گراد) ترکیب کنید، سپس روی فنجان درپوش تان بگذارید و اجازه بدهید تا چای شما حدود ۱۰ دقیقه در دمای محیط یا ۵ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم دم بکشد. طعم تلخ چای سبز را می توان با ترکیب آن با نبات زعفرانی شهد بهار بسیار گواراتر کرد و از خواص آنتی اکسیدانی زعفران مرغوب موجود در نبات زعفرانی شهد بهار بهره جست.