آیا نبات زعفرانی در فصل سرما کاربرد دارد؟

نبات زعفرانی و فصل سرما

هوای سرد موجب دهیدراته شدن بدن می گردد و پوست خشک یکی از نشانه های همین فصول است .باید توجه داشته باشیم که مصرف مایعات و مرطوب نگه داشتن بدن در فصل پاییز و زمستان بسیار حایز اهمیت است. در واقع به دلیل پوشیدن لباسهای زیاد و هچنین تکرر ادرار حجم زیادی از آب بدن را از دست می دهیم.
در این میان نوشیدن مایعات گرم علی الخصوص چای و انواع دم نوش های گیاهی همراه با نبات زعفرانی ، گرما و مایعات بدن را تامین می کند و می تواند انرژی مضاعفی به بدن القا کند.


آیا می دانستید ترکیب نبات زعفرانی شهد بهار و نوشیدنی های گرم جایگزین مناسبی برای روزهای سرد است؟

تعرق در فصل تابستان این تصور را در ما ایجاد می کند که ،آب بیشتری از بدن در فصل گرما از دست می دهیم ولی فصل سرما به علت تحرک پایین و اضافه وزن ، موجب کاهش مایعات بدن می گردد. هر چقدر میزان مصرف مایعات روزانه بیشتر باشد ، شکستن چربی ها و تبدیل آنها به انرژی راحت تر صورت می گیرد .
بدین سان بهتر است مصرف نوشیدنی های گرم همچون چای ، دم نوش های گیاهی را با قهوه ،نسکافه،آب میوه های مصنوعی و نوشابه جایگزین کرد و درکنار این نوشیدنی های گرم اصیل ایرانی از نبات زعفرانی و یا سفید شهد بهار استفاده نمود .

چند نوشیدنی دلپذیر برای فصل سرما

۱.سیب و دارچین و نبات زعفرانی
حاوی میزان بالایی آهن است که باعث ترمیم سلولها و بافت های بدن می گردد.و از سوزش سر معده و نفخ جلوگیری می کند.

۲. اب لیمو گرم و نبات زعفرانی

نوشیدنی گرم که دوست تناسب اندام است و باعث فعالیت انسولین می گردد و از دیابت جلوگیری می کند.و به جهت ویتامین سی بالایی که دارد باعث درخشش پوست می شود.

۳. چای ماسالا و نبات زعفرانی

نوشیدنی فوق العاده در زمستان که هر نوع دردی را تسکین می دهد . سرشار از خواص دارویی است .

۴.دم کرده ی زنجبیل و نبات زعفرانی

این دم کرده به محض ورود به بدن میکروب ها را دفع می کند و دمای بدن را گرم نگه می دارد و باعث کاهش درد عضلانی و مفاصل می گردد.

نوشیدنی های گرم پاییز و زمستان شما را کامل می کند و در کنار شادی و نشاط درونی که ایجاد می گردد ، ایمنی بدن شما را هم تقویت می کند .