اولین آب نبات تاریخ

چه کسی آب نبات را ایجاد کرد؟

آب نبات را می توان تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان جستجو کرد و می توان گفت که مصریان اولین مردمی بودند که آب نبات درست کردند. در مصر باستان از آب نبات در مراسمی برای پرستش خدایان و الهه هایشان استفاده می شد. مصریان با افزودن انجیر، آجیل، خرما و ادویه از عسل برای درست کردن آب نبات استفاده می کردند.

چرا آب نبات اختراع شده است؟

برخی از اولین آب نبات ها نیز به عنوان اشکال دارویی در نظر گرفته می شدند و برای کمک به هضم غذا یا تسکین گلودرد استفاده می شدند. چند صد سال بعد در طول انقلاب صنعتی بود که ماشین آلات برای تولید انبوه آب نبات از شکر، که مقرون به صرفه تر شده بود، اختراع شد.

قدیمی ترین آب نبات چیست؟

یک میله ی خامه شکلاتی که توسط جوزف فرای در سال ۱۸۶۶ ساخته شد، قدیمی ترین آب نبات در جهان است. اگرچه فرای اولین کسی بود که در سال ۱۸۴۷ شروع به فشار دادن شکلات در قالب‌های میله‌ای کرد، خامه شکلاتی اولین آب نبات تولید انبوه و در دسترس بود.

کدام کشور آب نبات را اختراع کرد؟

منشاء آب نبات عمدتاً در هند باستان است . بین قرن‌های ششم و چهارم پیش از میلاد، ایرانی‌ها و پس از آن یونانی‌ها، مردم هند و نی‌هایشان را که بدون زنبور عسل تولید می‌کنند، کشف کردند. آنها کشاورزی شکر و نیشکر را پذیرفتند و سپس گسترش دادند.

این چنین بود که نبات زعفرانی به عنوان سوغات و یک کالای ایرانی محبوب همگان قرار گرفته است .چرا که ایرانیان پیشگام تولید نبات بوده اند . و این سنت دیرینه را مدنهاست ادامه داده اند که نبات زعفرانی از مبدا یعنی ایران به سراسر دنیا صادر میشود. نبات زعفرانی شهد بهار مفتخر است که سابقه ای طولانی جهت این امر داشته باشد.