زعفران و تاثیر آن بر استرس

نبات زعفرانی شهد بهار و زعفران خالص

تقویت انرژی با زعفران

این ادویه اصیل ایرانی، حاوی مقادیری از کارونوئید می باشد که در قسمت های برگ و ساقه های طلایی رنگ زعفران قرار دارد و همین ماده است که باعث افزایش انرژی و رفع خستگی افراد می‌شود.خواص زعفران در مقابله با اختلالات حافظه و یادگیری مفید می‌باشد. مثلا در مطالعه‌ای، مصرف ۳۰ میلی‌گرم زعفران در هر روز موجب تقویت روند بهبودی در بیماران آلزایمری نشان داده شد.خواص ضد افسردگی زعفران به اندازه‌ای زیاد است که پا به پای دیگر دارو‌های این حوزه همچون سروتونین و دوپامین و نور اپی‌نفرین می‌آید و می‌تواند تاثیرات بالایی بر سلامت روان فرد مصرف کننده داشته باشد.
چای زعفران طبیعی :چای زعفران از گل های گیاه زعفران در حالی که خشک شده اند تهیه می گردد و هیچ کافئینی به آن افزوده نمی شود.
چای زعفران صنعتی :چای زعفران به صورت کیسه ای، حاوی زعفران و چای سیاه است و همچنین در آن، از اسانس و کافئین هم استفاده شده.

شیر زعفران، معجونی پرقدرت

ترکیب شیر و زعفران که نوشیدنی ای گرم و مقوی است، خاصیت آرام‌بخشی دارد. همچنین اضافه کردن عسل به این ترکیب سبب افزایش ارزش غذایی آن شده و به روحیه و تجدید قوای بدنی هم کمک کند. برای داشتن یک لیوان شیر زعفرانی باید زعفران ساییده شده را با شیر گرم شده ترکیب کنید.

هضم غذا

اگر ناراحتی معده دارید و به دنبال بهبود وضعیت خود هستید، توصیه می‌شود که برای خود مقداری دمنوش زعفران درست کنید و تأثیر آن را ببینید. این گیاه می‌تواند به بهبود مشکلات معده و نفخ معده کمک کند. اما بایستی توجه داشته باشید که اگر نفخ معده دارید از مصرف زعفران با شیر اجتناب کنید، زیرا این کار باعث بدتر شدن وضعیت شما می‌شود. هر روز صبح چای زعفران بنوشید تا به طور کلی از مشکلات ناشی از نفخ خلاص شوید.

و در آخر این نکته شایان به ذکر است که نبات جزو محصولاتی است که هم نشینی سالیان درازی با زعفران دارد و در استفاده ی روزمره کاملن در دسترس بوده و محبوب همگان بوده است.نبات زعفرانی شهد بهار از آن دسته محصولاتی داخلی است که زعفران با کیفیت را به شیرینی نبا مزین نموده است و کام مصرف کنندگان خود را شیرین می نماید . در مواقع استرسی و اضطراب آور و حتی در دوران افسردگی و قاعدگی بانوان و بعد از مصرف غذاهای سرد می توان بلافاصله از نبات زعفرانی و باکیفیتی مانند نبات زعفرانی شهد بهار استفاده کرد و به آلام و درد های روزمره پایان داد.